ثریا قاسمی

نام: ثریا قاسمی

ثریا قاسمی در تئاتر، سینما و تلویزیون و همین طور رادیو  فعالیت می‌کند. او تنها فرزند حمیده خیرآبادی بازیگر قدیمی است که بارها و بارها در نقش مادری با چشم هایی مهربان و شوخ، شخصیت های به یادماندنی را جان بخشیده است… »
حضور در کنار این مادر، قاسمی را از همان دوران کودکی با فضای هنری مانوس کرد. چنان که در 20 سالگی وارد رادیو شد و به عنوان بازیگر رادیویی کار خود را آغاز کرد.
او در این باره می گوید: «کار صدا را خیلی دوست دارم. کار رادیو را با عشق شروع کردم. در رادیو با آدم های بزرگی کار کردم و از آنها بسیار آموختم.»
یکی از نقش هایی که شاید در میان نقش های ثریا قاسمی تکراری باشد، اما او به خوبی از پس آن برآمده، نقش «مادر» یک خانواده متوسط الحال است. نمونه مثال زدنی این نقش در مجموعه های تلویزیونی «در پناه تو» و «در قلب من» دیده می شود.
برای تماشاگرانی که عادت داشتند، ثریا قاسمی را همیشه در نقش های مثبت و مهربان ببینند، حضور در نقش زن سنگدل مجموعه تلویزیونی «گرگ ها»، غافلگیر کننده بود.
قاسمی می گوید: «روی این نقش خیلی کار کردم، به ویژه که دیالوگ های آن هم به خاطر شیوه نگارش آقای میرباقری خیلی سخت و متفاوت بود و علاوه بر اینها حضور در کنار بازیگران بزرگی مثل رشیدی، کشاورز و نصیریان باعث می شد، آدم سخت کار کند.»
قاسمی بعد از 4 دهه تجربه در عرصه بازیگری، نسبت به آنچه از گذشته خود دارد، احساس غرور می‌کند. او معتقد است: «حس خیلی خوبی دارم. چون طی این مدت به طور مداوم کار کرده ام، اگر مدتی از بازیگری دور بودم، در رشته دیگری فعالیت می کردم،همیشه فعال بوده ام و الان هم مرتبا در حال تکاپو کردن هستم. هیچوقت راکد نبوده ام و همه اینها باعث می شود، حس خوبی از مرور گذشته به من دست بدهد.»

آرامش در حضور دیگران (ناصر تقوایی – 1349)

زنده باد (1357)

خانه ابری (حجت الله سیفی، 1365)

ستاره و الماس (سیامک شایقی – 1367)

خواستگاری (یدالله صمدی – 1368)

مجسمه (ابراهیم وحیدزاده – 1371)

در پناه تو (حمید لبخنده – مجموعه،1373)

حریف دل (رضا گنجی – 1375)

در قلب من (حمید لبخنده – مجموعه، 77/1376)

مارال (مهدی صباغزاده – 1379)

قلب یخی (مجموعه، 80/1379)

شب دهم (مجموعه تلویزیونی – حسن فتحی، 1380)

شام آخر (فریدون جیرانی – 1380)

خاکستری (مهرداد میرفلاح – 1380)

دختر شیرینی فروش (ایرج طهماسب – 1380)

عشق فیلم (فقط صدا – ابراهیم وحیدزاده – 1380)

بله برون (داود موثقی، 1382)

معادله (ابراهیم وحیدزاده، 1382)

سرود تولد (علی قوی تن، 1383)

رستگاری در هشت و بیست دقیقه (سیروس الوند، 1383)

شاهزاده ایرانی (محمد نوری زاد، 1384)

صاحبدلان (مجموعه تلویزیونی – محمدحسین لطیفی، 1380)
تلخ و شیرین


5 دیدگاه»

  gajamoo wrote @

اصلی ترین مجموعه تلویزیونی اش رو اگه اشتباه نکرده باشم که با مادرش و گیتی ساعتچی همبازی بود یادت رفت!!!!!!!!!!!
سریال تلخ و شیرین.
انصافاً سریال بود.
موفق تر باشی

  grayidea wrote @

آره منم تلخ و شيرين يادمه !

  mp wrote @

hi
webet
very good
bay.

  نانا wrote @

خدا بیامزد حمیده خیرابادی را که خیلی مهربان بود

  نانا wrote @

خدا بیامزد حمیده خیرابادی را که خیلی مهربان بود خیر


پاسخی بگذارید

